Klantenservice

Garantie en reparatie

Defect?

LichtXL biedt de beste kwaliteit voor de scherpste prijzen. Toch kan het voorkomen dat je een artikel ontvangt dat na een korte periode defect raakt. Onderstaand een overzicht hoe de garantie geregeld is voor onze artikelen.

Garantietermijn

De garantietermijn die LichtXL biedt is voor alle artikelen minimaal 2 jaar. Sommige fabrikanten verlenen een langere garantietermijn die bij de betreffende artikelen staat aangegeven. In dat geval wordt vanzelfsprekend de langere garantietermijn van de fabrikant gehandhaafd. De garantieperiode gaat in op de factuurdatum.

Wanneer heb je garantie?

Je kan aanspraak maken op garantie als het defect te wijten is aan een materiaal- of constructiefout. In overleg met de fabrikant kiezen wij voor reparatie of vervanging van het defecte onderdeel of het artikel. Schade door oneigenlijk gebruik valt uiteraard niet onder de garantieregeling.

Hoe garantie aanvragen?

Bij een defect kan je contact opnemen via info@lichtxl.nl. Graag ontvangen wij een e-mail met uw ordernummer, een gedetailleerde omschrijving van het defect en één of meerdere foto’s van het defect en de productiesticker op het armatuur. Na ontvangst van uw e-mail wordt uw aanvraag direct in behandeling genomen en indien nodig sturen wij onze retourprocedure.

Breuk

Het komt wel eens voor dat een lamp een breuk oploopt tijdens transport. Mocht dit het geval zijn, dan kan je een e-mail sturen naar info@lichtXL.nl. In het bericht gelieve te vermelden om welk type het gaat, de hoeveelheid en ook een foto van de breuk van de lamp(en). Een foto van de breuk is noodzakelijk om uw e-mail in behandeling te nemen. Aan de hand van deze gegevens wordt bepaald wat de te volgen actie is.